Content Creëren

Content maken

Content creatie is het bedenken en maken van visuele ideeën voor onderwerpen om (potentiële) kopers aan te trekken. Het is het creëren van geschreven en visuele inhoud voor die bedachte ideeën.

Hierdoor is het beschikbaar voor consumptie door het publiek. Via tekst (met of zonder afbeelding er bij), een blog, een vlog, een podcast, een video of een andere inhoudsvorm. Leerlingen/studenten leren dus zowel om een concept te bedenken, als het creëren van content hiervoor.




Buyer persona

Verder gaan leerlingen/studenten aan de slag met het opstellen van een ‘buyer persona’. Dit zou je kunnen omschrijven als een persoonlijke profielschets van een koper. Met die kennis op zak, kunnen leerlingen/studenten de content afstemmen op die doelgroep van kopers.

Content vindbaar maken

Leerlingen/studenten leren om goede content te maken is één ding. Zorgen dat de content gevonden wordt is een ander verhaal. Daarom leren we leerlingen/studenten te werken met zoekwoorden. Welke begrippen zoeken hun klanten op, hoe vaak doen ze dat, komen die woorden en begrippen terug in hun content? Zo ontdekken leerlingen/studenten wat het is om hun content af te stemmen op de Buyer Persona. Kijk ook eens bij de pagina over SEO.